کد خبر : 11428
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۵۴

سرپرست آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: توسعه اجتماعی زمینه ساز توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است

سرپرست آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: توسعه اجتماعی زمینه ساز توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است

زاهدان- ندای باران- سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: سیستم اطلاع رسانی و رسانه های قدرتمند باعث توسعه اجتماعی و تحقق توسعه اجتماعی زمینه ساز توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می شود.

دکتر رسول صفرزایی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رسانه ها بازوان اندیشمند آموزش و پرورش هستند و آموزش و پرورش قوی جامعه قوی می سازد.

وی بااشاره به رویکرد مدیریت جدید اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تغییر وضعیت سیستم به سمت هدف و در کنار آن تعامل و تعادل از جمله رویکردهای جدید این اداره کل است.

وی چینش صحیح نیروی انسانی را سبب ساز رسیدن به اهداف توسعه عنوان کرد و گفت: ۵۰ درصد هدر رفت وقت و هزینه مربوط به چینش نادرست نیروهاست، چینش صحیح نیروی انسانی بویژه در آموزش و پرورش توسعه را محقق می کند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان با تحلیل وضعیت موجود این اداره بیان کرد: متاسفانه در تمام شاخص های کیفی در رتبه آخر قرار داریم و بدتر اینکه با استان قبل از سیستان و بلوچستان فاصله معنا داری وجود دارد.

وی عدم ماندگاری نیروها و بعد مسافت خانه تا مدرسه و فاصله طولانی شهرها و روستاهای استان را از جمله مشکلات سیستم آموزش و پرورش استان عنوان کرد.

صفر زایی در عین حال تصریح کرد: این استان در ساخت و ساز فضای آموزشی رتبه اول را دارد، جشنواره خیرین مدرسه ساز و ارتقا و رشد فضای آموزشی نشان از همکاری خوب مردم با آموزش و پرورش است بطوریکه قرار است با همکاری خیران مدرسه ساز ۶ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان ساخته شود.


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر لزوم اجرایی شدن مفاد و ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین و مشارکت و همراهی همگانی با نظام آموزشی در مسیر تحقق اهداف، اظهار داشت: معتقدیم تعامل و گفتگو و گفتمان سازی می تواند مسیر دستیابی به اهداف را تسهیل کند.
وی افزود: مهمترین سند بالادستی و نقشه راه آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است که همه ما ملزم به رعایت و اجرای مفاد و ساحت‌های ششگانه آن هستیم و اگر این مهم به خود جامه عمل پوشاند؛ دانش آموزانی در تراز انقلاب و نظام اسلامی که دارای ابعاد شخصیتی فردی و اجتماعی هستند؛ تربیت خواهند شد.
صفرزایی ادامه داد: آموزش و پرورش در عین اینکه دستگاهی حاکمیتی و دولتی بشمار می رود؛ اما مشارکتی و مردمی بودن آن، شاخصه بارزیست که نظام آموزشی را متمایز از دیگر دستگاه‌ها نموده و این یعنی همه باید پای کار این نهاد مهم انسان ساز و تاثیرگذار باشند.
وی خاطر نشان کرد: همه آحاد جامعه به نوعی وامدار آموزش و پرورش هستند؛ از همین روی دلسوزی، خردورزی، همراهی و همدلی یکایک جامعه هدف و مخاطبان این دستگاه امری مبرهن و لازم است؛ مادامی که هر کدام از افراد جامعه به نوعی در مسیر بهبود وضعیت موجود و اصلاح روش‌ها گام موثری بردارند، می توان به حصول نتایج دلخواه و مطلوب دل بست.
وی بیان داشت: هر مجموعه ای که در حال کار و فعالیت است در حقیقت جوشش و خروشی در آن جریان دارد؛ مدارس و کلاس‌های درس محل اندیشه پروری و خویشتن پروری فرزندان معصوم جامعه خواهند بود؛ ایجاد شور و نشاط و امید و امیدآفرینی در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان، اصلی ثابت و پایدار است که باید در همه برنامه ها و فعالیت ها موج زند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: شوراهای آموزش و پرورش، گروه های جهادی، مجموعه های خیریه، خیرین نیک اندیش ملی و منطقه‌ای و همه کسانی که دل در گرو فرزندان این سامان دارند؛ ظرفیت‌های بی بدیلی هستند که مسیر رشد و توسعه و تعالی دانش‌آموزان سرزمین آب و آینه و آفتاب را هموار و دستیابی به اهداف مورد نظر را آسان می کنند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از همراهی و مشایعت صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت با برنامه های آموزشی و تربیتی، اظهار داشت: صاحبان قلم و اندیشه، اصحاب رسانه، خبرنگاران رسانه ها، به عنوان شرکای نظام آموزشی نقش بسزا و اثرگذاری در همراه نمودن و ایجاد حساسیت و دقت نظر در بین آحاد مردم با هدف کمک به ارتقا شاخص‌ها و توسعه همه جانبه دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.