مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان: بیش از ۶۵۰۰ کلاس درس جدید در استان در حال راهاندازی است

زاهدان- ندای باران- مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان گفت: برای جبران عقبماندگی فضای آموزشی استان، ساخت ۶۵۳۳ کلاس درس جدید با مشارکت دولت، مردم و خیرین آغاز شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای باران به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان – میثم لک زایی در گردهمایی نیکاندیشان مدرسهساز سرزمین هامون و مکران که با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از خیرین و مسئولان در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، از شروع رسمی احداث ۶ هزار و ۵۳۳ کلاس درس جدید در سطح استان خبر داد.
وی با اشاره به رشد سریع جمعیت دانشآموزی استان، گفت: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که همچنان در انتهای جدول سرانه فضای آموزشی قرار دارد و با وجود اینکه در چهار سال اخیر بیش از ۵۵۰۰ کلاس درس ساختهایم اما به دلیل اضافه شدن سالانه حدود ۶۰ هزار دانشآموز هنوز فاصله زیادی با میانگین کشور داریم.
لک زایی افزود: سرانه فضای آموزشی استان از ۳.۳ متر به ۳.۹ متر مربع رسیده اما این عدد همچنان کمتر از میانگین کشوری است و دلیل اصلی این وضعیت افزایش سریع جمعیت دانشآموزی و محدود بودن منابع در دهههای گذشته بوده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان بیان کرد: با همکاری استانداری، دهیاریها، خیرین، بنگاههای اقتصادی و تخصیص اعتبارات جدید دولتی ساخت پروژههای جدید آغاز شده و تمرکز بر ساخت مدارس متوسطه، هنرستانها و مجتمعهای شبانهروزی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم و چهاردهم با افزایش اعتبار ویژه فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان از ۲۸۵ میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان به صورت مشخص از این طرحها حمایت کردهاند.
لکزایی در پایان از خیرانی که پروژههایی را به نام زندهیاد دکتر قفلی تقبل کردهاند قدردانی کرد و گفت: دو مدرسه ۶ کلاسه به نام این خیر فقید در استان ساخته خواهد شد.
برچسب ها :زاهدان ، سیستان و بلوچستان ، نوسازی مدارس
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰