کد خبر : 12000
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۴ - ۲۳:۲۵

معاون وزیر آموزش و پرورش: مقطع آموزش ابتدایی زیربنای نظام آموزشی است

معاون وزیر آموزش و پرورش: مقطع آموزش ابتدایی زیربنای نظام آموزشی است

زاهدان- ندای باران- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مقطع ابتدایی را زیربنای نظام آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: داشتن نگاه علمی راه حل برون رفت از چالش‌های حوزه آموزش است.

رضوان حکیم زاده عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان باقدردانی از توجه ویژه استاندار و دستگاه‌های مدیریتی استان به مقوله آموزش و پرورش گفت: دو مبحث محرومیت زدایی و توسعه فضاهای آموزشی در راستای تحقق عدالت آموزشی به جدّ در استان در حال پیگیری است. 

وی با اشاره به کسب رتبه نخست استان در جشنواره اصلاح روش‌های یادگیری، محیط‌های آموزشی و اجتماعات یادگیری بیان داشت: اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت در استان و کسب این عناوین خود بیانگر تلاش مجموعه استان در این خصوص است که جای قدردانی دارد. 

حکیم زاده با اشاره به نقش مدرسه و نظام آموزشی در رشد و توسعه شاخص‌های اجتماعی اظهار کرد: مدرسه به عنوان یک کانون مهم اجتماعی نقشی بسیار اساسی در ایجاد تغییر و توسعه مهارت‌های اجتماعی فرزندان این سرزمین ایفا می‌کند. 

وی آموزش و پرورش را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت چهاردهم خواند و افزود: پژوهش‌های مختلف در حوزه‌های آموزشی بیانگر آنست که هر کجا به مقوله آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای شده، شاخص‌های مختلف نیز در آن جامعه رشد نموده و نگاه ویژه دولت چهاردهم به نظام تعلیم و تربیت بر همین اساس است. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، شاخص‌های مختلف در حوزه آموزش و پرورش را پایه و اساس برنامه‌ریزی در توسعه نظام آموزشی دانست و گفت: وضعیت دقیق آموزش و پرورش در استان جز با ارزیابی درست بر اساس شاخص‌های کارایی درونی ممکن نخواهد بود و باید به این نکته توجه کرد که شاخص‌ها در برنامه‌ریزی بسیار تاثیرگذار خواهد بود و تمام اقدامات ما در این زمینه باید نتیجه محور بوده و تلاش شود تا شاخص‌های مختلف آموزشی در استان ارتقا یافته و رو به جلو پیش رود. 

وی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم اتفاقات مثبتی را در استان شاهد باشیم؛ باید با نگاه علمی برای رفع چالش‌ها در حوزه آموزش خصوصاً آموزش ابتدایی تلاش کنیم؛ زیرا زیربنای نظام آموزشی مقطع ابتدایی است. 

حکیم‌زاده تمرکز بر دانش آموزان به عنوان یادگیرنده در نظام آموزشی و توجه به پوشش تحصیلی دانش آموزان در پیش دبستانی را دو رویکرد مهم برای ارتقا شاخص‌ها و تحول در نظام آموزشی دانست و عنوان کرد: اجرای طرح‌های مختلف آموزشی که در آن توجه ویژه به دانش‌آموزان برای ارتقا وضعیت تحصیلی صورت می‌گیرد به ما کمک خواهد کرد که به عدم یادگیری دانش آموزان توجه نکرده، زیرا تمام دانش آموزان به صورت بالقوه دارای استعداد ذاتی هستند و باید برای به حداقل رساندن مشکلات اجتماعی آنان تلاش کرده و زمینه موفقیت را برای آنان فراهم کنیم. 

وی ادامه داد: مثال عینی این مبحث اجرای طرح حامی در استان است که میزان عدم یادگیری دانش آموزان در سه درس اساسی حوزه ابتدایی را از ۴۵ درصد به ۲۱ درصد بهبود بخشیده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر استفاده از بسترهای مختلف برای توسعه شاخص‌های آموزشی در استان گفت: استفاده از ظرفیت‌های خیرین برای بهبود شرایط آموزشی و توانمندسازی معلمان در کنار توسعه فضاهای آموزشی منجر به ارتقاء وضعیت تحصیلی دانش آموزان در این سامان خواهد شد. 

وی با تاکید بر اهمیت دوره پیش دبستانی بیان کرد: توجه به کودکستان‌ها باعث تغییر و بهبود فرایند یادگیری در نوآموزان خواهد شد که خود سنگ بنایی استوار در حوزه آموزش خواهد بود. 

حکیم‌زاده با اشاره به نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی در استان اظهار کرد: نگاه ویژه دولت چهاردهم به توسعه فضاهای آموزشی در جهت افزایش عدالت در جامعه با تاکید بر مشارکت مردم مهم‌ترین جلوه همبستگی و پیوند دولت و مردم است؛ در واقع دولت چهاردهم با ایجاد هدفی مشترک یعنی توسعه عدالت آموزشی به دنبال بهبود شکاف و مستحکم نمودن پیوند میان دولت و مردم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.